Antologi artikel dari beberapa blog lama aku.

Video of the Day

Thursday, September 29, 2016

Day 3 - Sudah Ada Rasa Malas.


Hari ke 3.

Hari ini sudah mula timbul rasa malas. Satu perasaan yang paling tidak berguna dalam mana-mana program. Aku kuatkan semangat. Lawan rasa malas.

Aku terus meregangkan otot badan ku .

Aku berhuhu dengan orbit bike selama 18 minit hari ini denagnvariasi kelajuan. Berjujun peluh keluar.

Sebelum tu aku dah tibai nasi lemak dengan telur rebus. Aku perlukan nasi setiap hari untuk kekal cergas.

Tanpa nasi perut akan kembung dan sakit kepala.

Aku mulakan work out dengan 

Wall push up sebanyak 2 set.

Belly twister sebanyak 1 set.

Leg raises sebanyak 2 set

Bicycle crunches sebanyak 2 set.

Latihan ini aku buat atas lantai dengan bebanan 3 kg sebanyak 2 set.



Flutter kick sebanyak 2 set.

Reverse crunches sebanyak 2 set.

Donkey kick sebanyak 2 set. 

Akhir sekali aku buat sit up satu set. Sakit sungguh rasa perut.

Selepas selesai aku nap 40 minit. Bangun tidur terus minum Pro TF.

Hari ini aku makan nasi 3 kali tetapi dalam jumlah yang kecil. 

Sebentar tadi , aku pijak alat penimbang.... katanya ...target anda akan tercapai pada minggu ini. Consistance please. Aku telah hilang satu kilogram.

Hu hu hu ...


Target : Kurangkan 2 kg dalam tempoh 2 minggu.


Unknown

Author & Editor

Aku hanya mahu menulis berdasarkan apa yang aku fikir dan apa yang aku tahu.



0 comments:

Post a Comment